REKLAM TÄVLING
2010-03-18 / 09:01:28 / Övrigt

Blev kontaktad av ett företag som varit inne o sett min blogg som skulle anordna en tävling, dom ville att jag skulle göra reklam för deras sida och tävling på min blogg,
visst tänkte jag, och frågade vad jag får i utbyte? hade inte direkt tänkt någon betalning men iallafall att min blogg länkas från deras sida så att jag får lite gratis reklam oxå, men så var inte fallet..
istället motiverade dom det så att det skulle vara kul för mina läsare att få se gratisreklam om en tävling och att jag skulle länka till dom helt utan att det skulle gynna mig..
så less på att alla förväntar att vi hårstylister ska jobba gratis, "tyvärr vi har ingen budget men du kommer få massa publicitet" eller "vi har begränsad budget så du kan tyvärr inte få betalt men det kommer bli hur kul som helst"
ja det tror jag säkert men det betalar inte mina räkningar jag behöver pengar. DESSUTOM så gör jag ett sånt bra jobb så jag är värd betalning. så NEJ det blir ingen gratis reklam på denna blogg!

4 Kommentarer
Moijra:

Bra gjort! Och problemet är ju hos modeller och fotografer också, "näe ingen betalning men du får ju synas etc etc" och säger man nej tar de bara nästa person i kön bakom en.

Den mörka sidan av tfp i guess.



SKRIVET DEN: 2010-03-18 KL: 14:30:34
Bumbi:

Bra! Företag är så bra på att lura bloggare att sätta upp deras reklam i hopp om pengar eller nån typ av spons. Det är ju typ aldrig man får ihop tillräckligt med klick för att lyckas få en utbetalning. Helt värdelöst, men kanske smart av företagen som måste tjäna multum på det.



SKRIVET DEN: 2010-03-18 KL: 22:08:17 URL: http://annabumbi.blogspot.com
Sändy [http://metrobloggen.se/sandystar]:

var det 3tjejer.se eller vad det hette? De kontaktade mig med och svarade samma sak när jag frågade.



SKRIVET DEN: 2010-03-23 KL: 00:43:06 URL: http://metrobloggen.se/sandystar
Maria G.:

usch. Det är ju väldigt trist att vi blir kontaktade av GRATIS SNYLTARE...

jag blev oxå kontaktad av en annan typ av gratis snyltning med motivering för bra pr i tv... blaah säger jag bara.

vi måste vara hårda o stå på oss!



SKRIVET DEN: 2010-04-10 KL: 14:12:25 URL: http://muym.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: