The Last BTS from Bouquet
2010-05-25 / 14:28:51 / Behind the scenes

i söndags så gjorde vi dom två avslutande bilderna i bouquet serien, och det med tema Is och Eld

som vanligt så har vi lite bts bilder innan dom färdiga bilderna kommer ut!
dels på bukowskis och dels på en utställning på Marie Leuvaue som sagt! :)



vi började med att göra Is och eftersom Linda-Maries orangea hår inte passar så bra då så fick jag fläta hela håret för att sedan bygga ett nytt hår med löshår :)


Kristina fixar det sista med sminket


och anna pillar med stylingen! :)



sen var det dags för eld, behöll en del av flätningen och sydde fast nytt löshår och touperade och lockade så mycket som det bara går..
ska tillägas att vi använde vind maskin på bilden för att få extra fart i håre toch stylingen :)



Anna jobbar hårt med stylingen! :)




photographer: Daniel Stigefelt
model: Linda-Marie Brännvall
stylist: Anna Hassan-Reza
makeup: Kristina Sundberg
hair: Hanse Andersson



10 Kommentarer
Anonym:

HJÄLP. Mitt hår är såå slitet och har gått av på många ställen, va skall jag göra för att få det friskt igen?



SKRIVET DEN: 2010-06-06 KL: 13:02:10 URL: http://jessicalillsmeds.se
Emma [C.Foto]:

Nu får du uppdatera Bloggen lite oftare :]



SKRIVET DEN: 2010-06-07 KL: 19:58:12 URL: http://-
dorion:

åh, jag älskar verkligen håret på båda stylingarna. bra jobbat!



SKRIVET DEN: 2010-06-29 KL: 21:33:38 URL: http://www.daredesign.se
Sandra:

Vilka coola jobb du gör : )



SKRIVET DEN: 2010-09-17 KL: 00:10:19 URL: http://fragafrisoren.wordpress.com
Jesse:

tack! Riktigt grymma bilder själv! Sökte din mail adress men hittade den inte. Släng ett mail till min så jag får den: [email protected]



Vi hörs!



SKRIVET DEN: 2010-09-18 KL: 11:16:33 URL: http://laitinenphotography.blogspot.com
Cecilia:

Hej , hittade precis till din blogg.

Min dröm är att bli hårstylist till t.ex. plåtningar som dessa. Vilken skola har du gått i? Något tips på ngn grym hårstylist utbildning? :)



SKRIVET DEN: 2010-10-06 KL: 22:15:56 URL: http://ceciliaellinoora.blogg.se/
E:

Hej,



jag undrar om du kan besvara min fråga. Jag har självlockigt, tjockt hår. Jag har en ganska lång snelugg som jag brukar platta, men det blir en alldeles för stor kontrast mellan den raka luggen och det lockiga håret. Ibland får jag lust att ha vågigt/storlockigt hår som man kan få om man lockar håret med plattång eller större locktång.



Till mina frågor: Hur ska jag styla mitt hår från det lockiga till det vågiga/storlockiga? Har du tips på produkter (finns bland annat en produkt från Tigi som jag har glömt namnet på) som ”slätar ut” lockarna till vågigt?

Kan man använda plattången för att göra stora lockar utan att först behöva platta håret rakt (då det är självlockigt)?

Tack på förhand!



SKRIVET DEN: 2010-10-15 KL: 20:17:32
E:

Hej,



jag undrar om du kan besvara min fråga. Jag har självlockigt, tjockt hår. Jag har en ganska lång snelugg som jag brukar platta, men det blir en alldeles för stor kontrast mellan den raka luggen och det lockiga håret. Ibland får jag lust att ha vågigt/storlockigt hår som man kan få om man lockar håret med plattång eller större locktång.



Till mina frågor: Hur ska jag styla mitt hår från det lockiga till det vågiga/storlockiga? Har du tips på produkter (finns bland annat en produkt från Tigi som jag har glömt namnet på) som ”slätar ut” lockarna till vågigt?

Kan man använda plattången för att göra stora lockar utan att först behöva platta håret rakt (då det är självlockigt)?

Tack på förhand!



SKRIVET DEN: 2010-10-15 KL: 20:18:26
elle:

Hej!

Hittade din blogg på måfä. Jag ÄLSKAR den andra bilden, supersnygg styling på håret.. Verkligen duktig hårstylist! Du bor i Stockholm? Skulle gärna vilja samarbeta någon gång!



elle frostegard



SKRIVET DEN: 2010-11-10 KL: 09:34:50 URL: http://ellefrostegard.blogspot.com
Anna:

Åh, älskar det röda orange håret! jag är ju så knäpp att jag skulle tänka mig att se ut så till vardags!



SKRIVET DEN: 2010-11-15 KL: 13:30:18 URL: http://www.mondoblog.se/anna



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: