Stressig dag och Elumenfärg
2008-12-02 / 19:20:17 / Salongen

Full fart på jobbet idag, slingor,hårförlängning,extrem färgning och vanliga klippningar, full art från att jag kom dit vid nio till att jag kom hem nu vid sju!
Är skönt med sånna dagar men man blir ganska slut efteråt, speciellt när man upptäcker att man totalt glömt bort att äta på hela dagen, glömde oxå att fota hårförlängningen och extremfärgningen, men men sånt som händer, blir fler  av dom :P

Lägger upp en annan extremfärgning som jag gjorde för ett tag sedan,
Kunden hade innan Platina blondt och ville ha lila hår, så använda Goldwells Elumen VV@all färg som är en permanent lila färg; för att den ska sitta maximalt bör man dock använda det speciella schampot och balsamet som är utvecklat för Elumen,,men trots attt hon använde sitt vanliga schampo och balsam så höll färgen i 4-5 veckor innan den började tappa färg vilket är ungefär 4-5 veckor längre än andra extremfärger! :P




5 Kommentarer
Elva Makeup:

Sjukt snyggt!

Själv har jag tonat mitt hår mörkbrunt.B Jag känner nästan att jag vänsterprasslar när jag inte låter dig göra det ;)



Till mitt försvar så är det bara en hemmatoning som håller typ 6 veckor. Hahaha!



SKRIVET DEN: 2008-12-03 KL: 22:43:55 URL: http://elvamakeup.blogg.se/
Anna Nio:

Hej, vet inte hur jag hittade hit, en serie slumper, tror jag. Men permanenta så kallade crazy colours låter för bra för att vara sant! Finns det en färgkarta nånstans på nätet där man kan se vilka nyanser som finns? Antar att detta är ganska svårt att köpa hem som privatperson dock, eller?



Tacksam för svar. :)



SKRIVET DEN: 2008-12-06 KL: 00:13:14 URL: http://mehearties.blogspot.com
Hanse:

Anna Nio



det är Goldwells Elumen färger, veet inte om et finns färgkarta på nätet, men finns i allaa olika nyanser du kan tänka dig, och man kan även blanda dom själv för att få en unik nyans

dom går bara färga hos frisör



SKRIVET DEN: 2008-12-06 KL: 13:25:02 URL: http://hanse.blogg.se/
Anna Nio:

Åh, plus för alla färger men minus för att gå till frisör (sorry)... Tack för svaret i alla fall. :)



SKRIVET DEN: 2008-12-08 KL: 18:03:49 URL: http://mehearties.blogspot.com
Tea:

Hey! :)

Om du fortfarande känner dig pepp på att göra något med mitt hår så vore det kanske en god idé att bättra på min färg med lite av det där när vi ändå är igång? Rött brukar ju inte vara känt för att hålla så länge...

Hugs

Tea



SKRIVET DEN: 2008-12-11 KL: 16:32:26 URL: http://metrobloggen.se/Tea



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: